GirlPower

GirlPower

måndag 17 oktober 2011

Voi, voi, voi

Om någon undrar så betyder det oj, oj, oj på svenska. Jag är trött och utsliten. Efter tandläkaren var jag på spinning och sedan på coreträning. Det är inte så att jag kan utföra alla övningarna, min lite ålderstigna kropp och artrosangripna leder säger stopp. Men, jag är ganska bra(!), har jag i alla fall nyss bestämt. Men musklerna är trötta nu och lite ont har jag också.



Efter förra måndagens träning hade jag träningsvärk ända till lördagen. Så pass illa att jag var tvungen att avboka två pass, förhoppningsvis går det bättre den här veckan. Förra veckan hade jag också träff med en vägledningscoach, så mycket vägledning blev det väl inte, det var nog lite mycket för henne att ta in artrosen och att jag haft stroke, men jag fick göra en syreupptagningstest i 12 minuter och det var rätt kul. Jag fick gå på ett gåband där hastigheten automatiskt ökade och minskade plus att bandet höjdes hela tiden så det blev som att gå i en brant backe. Jag fick godkänt, hamnade något över genomsnittet för min ålder.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men du...Härligt mycket väl Godkänt dårå,tjejjen :)
/Étreindre

Siita sa...

Jag skulle trampa 50 tramp varje lunch till vi ska ses i morgon, sjukgymnasten o jag. Men nu över helgen har jag ju ingen cykel. Kram

Susanne P sa...

Härligt!
Bra jobbat fast det där med träningsvärken är ju inte så skönt... ;)
Kram

Sussi sa...

Men shit så duktig du är. Ösnkar det skulle smitta av sig lite på mig ;)

Fenixmonas sa...

Ojoj, du ÄR duktig! Du ger mig dåligt samvete för jag har fuskat i flera veckor...Det blir ingen ordning på motionerandet just nu. Jag är för trött! Kramiz

Stattinskan sa...

Bra jobbat!
... träningsvärk kan man träna bort ;-)
Gomorron

Nett sa...

Härligt att vara godkänd, ett sådant test borde alla göra.