GirlPower

GirlPower

tisdag 6 december 2011

Fortfarande vitt

Snön ligger kvar, men temperaturen är plus två grader, så den försvinner kanske till i morgon. Det var riktigt annorlunda att promenera iväg till sjukgymnasten i ett vitt landskap. Där det var plogat var det riktigt ordentligt halt, men jag hade broddar på skorna. Här ska inte brytas några ben.

Tessan var lite sur eftersom jag inte hade balkongdörren öppen. Hon vill gärna ut dit, men då måste dörren vara öppen. Antingen sitter hon på in- eller utsidan av dörren och jamar.

Nåja, hon gav upp och tiggde godis i stället. Kunde inte låta bli att ta fram kameran:


Snälla, visst kan jag få lite godis?

Jamen, nu då? Visst är jag söt? Kan jag inte få en godis?
Visst fick hon godis, vem kan stå emot?

12 kommentarer:

Aurora sa...

Ligger man så fint är man värd lite godis. Bra med broddar när halkan säter in. kram

Gilla sa...

Så fin liten kissemiss du har. Fick den godis? Eller hade du tänkt att äta kissen garnerad med råtta? ;-D

Tack snälla du för ditt inlägg hos mej. Du hade det inte för fett du heller.

Hemma hos mej var det mest potatis och sånt, bara lite sovel. Det var ju under andra världskriget, när det var som värst.

Soppa med klimp var också vanligt hos oss. Det har jag inte ätit sen jag flyttade hemifrån, för jag tyckte inte om det. Men det var ju en nödvändighet på den tiden.

Du skrev att du kom till Sverige. Var det möjligen från Finland? Eller var det nån annanstans ifrån. Det märks inte på ditt språk att du inte är svensk från början. Jag skriver inte så för att förolämpa dej utan bara av rena nyfikenheten.

Gilla

Ciara sa...

OJ! Vilken söt linslus;)
Ciara

Siita sa...

Hejsan. Börjar bli mildare här med. Nu bara -1.5 grader- Kram

♥ Sojka ♥ sa...

Tack tack! =D =D

♥ Sojka ♥ sa...

Förresten vilken fin katt!

Maria sa...

Så där brukar min Jocke också ligga å posera. Gå ut nä de e de inget väder för, här regnar nu.
Kramizen

Fenixmonas sa...

Så himla söt hon är...Klart hon fick godis av matte...
Kul att du kikat på mina rim...hoppas du ger mig en röst under resans gång...det vore himla snällt! Kram på dig!

Lisbeth sa...

Vilken fotomodell du har. hon verkar gilla att stå i centrum. Här är det ingen snö än men jag hoppas på morgondagen då de rapporterar snökaos. Här i norrland ska det vara vitt nu Punkt slut
Sköt om dig
Kram

Anonym sa...

Hej! Jag tittar in och ger katten en hel påse med godis. Det du !! Ha en fin dag !

Gunilla sa...

Så sööt !!! klart hon ska ha lite godis !

veiken sa...

En härlig kisse du har! Jättekul att du också är länkad till veteranen.se, he det gott!