GirlPower

GirlPower

torsdag 17 november 2011

Julmässa på Dagsnäs Slott

I det blev det bussresa till Julmässan på Dagsnäs slott invid Hornborgasjön tillsammans med grannar. Vi inhandlade lite glassmycken, te, julklappar m.m. Sedan åkte vi vidare till Cesarstugan för jullunch. Dagen avslutades med frosserihandlande på Falbygdens ost.
Dagsnäs Slott

Slottsflygel

Så mycket julsaker som helst ...

Underbart fina änglar

Jag köpte ett blått glassmycke

Hornborgasjön - nu utan tranor
Så var en trevlig dag till ända och i morgon ska jag ta sovmorgon. Det är "jobbigt" att vara pensionär, gäsp.

9 kommentarer:

Siita sa...

Till helgen är det en massa julmarknader här. Har lämnat stickat med en i juntan. Hoppas hon säljer dom så jag får julpengar. Kram

AprilSus sa...

Ja, det är ju inte mycket till julkänsla när man tittar ut, men visst börjar man känna att det börjar närma sig ändå. Bara lite drygt en vecka till 1:a advent.

Fina foton! Och smyckena ser väldig läckra ut.

Kramis!

MICKAN sa...

Det är jätteroligt att vara på julmarknader.

Gunilla sa...

Ser mysigt ut, men jag vill nog vänta med julmaten några veckor till :)

Kort och Gott - Nillas Trädgård sa...

Oj, då var du nästan hemma hos mig :-)
Fast jag har aldrig varit på Dagsnäs julmarknad...
Ha en fin dag.

Lisbeth sa...

Jag älskar julmässor/marknader. Det som är unikt är ju att man kan hitta de små julklapparna som har det och är mer personliga. Förstår att det tar på men du får försöka avsätta några minuter till att vila dina ben
Kram

ciara sa...

Dom där smyckena skulle jag inte säga nej till;)
Blev nog fint på dej!
Ciara

Anonym sa...

Hej jag skulle vilja veta vem som var utställaren till de fina änglarna, var där på dagsnäss men glömt bort det. :-(, hoppas på svar...Du/el. den som vet kan svara här är mvh Johanna

Sladdertackan sa...

Sorry, det här inlägget är från 2011 och jag kommer inte ihåg ...