GirlPower

GirlPower

fredag 27 april 2012

Försöker smyga till datorn ...

Jag är inneboende hos min katt. Det är hon som bestämmer! Hon har övernaturligt god hörsel. Hon tillåter mig att göra det mesta, utom att sitta vid datorn. Då blir hon vansinnig. Hon mjauar högljutt och protesterande och biter mig i fötterna.

När hon sover djupt på balkongen, reagerar hon endast på två saker: on-knappen på datorn och prassel med hennes torrfoderpåse. Allt annat går förbi utan reaktion.

När jag ska borsta tänderna på kvällen, hoppar hon demonstrativt upp på handfatet. Hon ska dricka vatten direkt ur kranen först. Hon dricker långsamt och med pauser som för att kolla att jag faktiskt står tålmodigt och väntar. När jag börjar putta på henne tittar hon förebrående på mig som om jag skulle missunna henne att dricka vatten. Och det är ju mycket godare att dricka direkt ur kranen än ur vattenskålen.

Hon ser till att jag inte sover för länge på morgonen. Senast vid sexsnåret ska jag masa mig ur sängen och äta frukost. Efteråt får jag gärna lägga mig och läsa en bok, det gillar hon och tur är väl det eftersom jag är en riktig bokmal!


14 kommentarer:

Aurora sa...

Det gäller att inte skämma bort dom från början;=)

Siita sa...

Håller med Aurora, inte skämma bort katten. Ha det gott.Kram

Lisbeth sa...

Det verkar som din lilla kattfröken har uppfostrat dig väl. Jag skulle nog bli galen om det var som hos dig. Fast det säger bara nu för att jag inte har någon katt för tillfället. Jag är precis som dig låter mig styras i det mesta.
Ha en fin kväll du och katt fröken
Kram

Anonym sa...

Haha, vilken härlig misse! :-)

Fenixmonas sa...

Visst är det så, att våra små kissar bestämmer...Vaddå, bortskämda...Inte min i alla fall! hehehe...Kramiz

Guldkryckan sa...

Det var en bestämd katt det...ungefär som våra...när jag vaknar på morronen så är det DE som ska ha uppmärksamhet först...jag får inte ens klia mig i...eh...akterseglet ...innan de har fått mat ;)

Älskar mina katter..så de får som de vill :)

Nett sa...

Så söt så kan man få skämmas bort lite grann ;)

Veiken sa...

Kan du inte stoppa öronproppar i kattdamens öron när hon sover, så slipper hon höra ditt dator ON och du får lugn och ro. Kram

Gunilla sa...

Haha...gud va gulligt :)

engelsson sa...

Underbar kisse..hon vet att hålla ordning på sin människa..haha

Anonym sa...

Hej! Vi är gillar hundar mer än katter då både Lilly's och mina föräldrar har haft hund under barndomen.

Damen sa...

Jag tycker hon är snäll som låter dig läsa.

Maria sa...

Inget dåligt sällskap du har ganska sällskaplig låter de som.
Ni får ha en fin dag/kram

Anonym sa...

Vilken katt!
Jag har haft åtta kissemissar, vid olika tillfällen, någon var speciell och underligt kärvänlig. Men annars var de katter, rätt och slätt.

Ha det gott med djuret.