GirlPower

GirlPower

måndag 9 april 2012

Flög vilse


Nu är jag tillbaka, det blev helt fel, jag missade blåkulla, kvastens GPS fungerade inte. Katten är burrig och sur.


Det var inte riktigt sant, jag har varit hemma hela tiden, men plågad av både huvudvärk och ont i ryggen och då får bloggen vila, jag vill ju inte upplevas som en SVB-käring. Jag har läst flera böcker, klappat katten och tagit det lugnt.


Ute är det aprilväder, snö, regn och solsken om vartannat. Jag hoppas det blir bättre och varmare till fredag när dottern ska ha sitt kalas. Jag ska baka ett par Pavlovatårtor, den första gick inte riktigt bra. Jag spelade Wordfeud med Ängeln samtidigt som jag vispade till marängen och i hastigheten åkte det ner bakpulver i smeten i stället för vaniljsocker. Det märkte jag inte förrän efter ett tag i ugnen när marängbottnen blev till en jättefotboll för att sedan sjunka ihop till en platt pannkaka. Det blev utvisning till soppåsen direkt.
Bilden har jag snott från nätet, men mina Pavlovor brukar se ut ungefär så här. Frukt och bär varierar beroende på vad som finns tillgängligt för tillfället.

11 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Svar: själv går jag efter de där tre symbolerna på etiketten på hyllan..är det för strävt ramlar tungan ut..urk ;)


Ja..ibland får man låta bloggen vila...och sen komma tillbaka med nya tag...!

Trevlig kväll på dig.

Siita sa...

Hejsan. Jag har lite bättre väder än dej då. Har upphåll just nu, men dom har lovat snö. Min gubbe fyller idag, då blir det tårta på tårta. Kram

Lisbeth sa...

Oj då tänk vad wordfeud kan ställa till det. Blir lite full i skratt för jag tänker på när mina barn var små. Vad jag gnabbade på dem när de satt och spelade. Nu är det barnen som får säga till de vuxna.
Lycka till med bakningen
Kram

Aurora sa...

Här kom det lite regn men mer blev det inte.

Ann-Mari sa...

Ja ibland fungerar inte simultankapaciteten ;-)
Hoppas du mår bättre!
Kram

Fenixmonas sa...

Ser riktigt gott ut! Pst...det var inte TV:N som Cesare förskansat sig bakom, det är min dator! Kramiz

murvelina sa...

Men så gott och vackert. Tårtan!
Hoppas nu att du blir friskare från eländesvärken tills firandet.
Har själv firat kära syster vid kanten av Trosa i påsken. Vidrigt väder, men roligt folk och härligt kalas.

Gunilla sa...

Ser smarrigt ut det där !! hoppas du mår bättre i ryss mm. !

Maria sa...

Här är de inte heller så mycke fart på bloggen men de tar sig säkert.
Krya på dig kram

Veiken sa...

Pavlova tårta är suveränt. Jag skulle aldrig ge mig på att baka en, för jag skulle förstöra allt med en gång!
Jag antar att du fick till det till slut! Kram på dig

Browneyedgirl sa...

Ohh så gott det ser ut, nu kom socker nissen fram igen =) Duktig du är. Hoppas du mår bättre. Kramen