GirlPower

GirlPower

måndag 20 juni 2011

Utmattad katt

Det är jobbigt att vara katt, speciellt när man kommer ut till sommarstugan. Tessan vet inte riktigt hur hon ska bete sig och springer in och ut, in och ut. Däremellan låter det som "ponnyexpressen" när hon dundrar förbi i full fart. Jag tror inte hon sov det första dygnet. Men så tar tröttheten ut sin rätt och jag fotade henne i en av hennes märkliga sovställningar. Det syns fortfarande att hon varit rakad på magen för operationen.
Mitt mobila bredband fungerar inte längre ute vid sommarstugan. Jag trodde först det berodde på min dator, men när jag tog den till Borås så fungerar det alldeles utmärkt. Nu har jag sagt upp skiten, här i Borås har jag ju fast bredband så här behöver jag det inte. Men jag får fortsätta att betala 165 kronor i månaden i tre månader eftersom det är den uppsägningstid Tele2 har. Jag har bara haft problem med det mobila bredbandet, men det skiter de i bara de får sina pengar. Ska jag någongång pröva mobilt bredband igen så lär det inte blir Tele2, det kan jag garantera.

Jag är bara hemma på snabbvisit, men kommer att åka till Borås åtminstone en gång per vecka, så det kommer att bli lite sporadiskt med bloggandet under sommaren.

11 kommentarer:

Ma sa...

Kul katt Du har. Det var en udda sovställning den har.
Rekommendar att Du provar kontantsurf nästa gång Du behöver mobilt bredband. Då kan Du kolla om Du kan surfa i stugan och har ingen bindningstid...

Roffe sa...

Jag blev uttagen till 3dagars kursen som börja imorogn.så nu kommer jag blogga mindre.Måste tänka på jobbet första hand.men jag kommer in mellanåt.inte säkert att jag klara av det.men hoppas på det.kram

kaffehörnan sa...

Tråkigt när de ej ska funka

Vicke sa...

synd att det inte fungerade med mobila nätet, ha en fin kväll nu

Siita sa...

Jag har mobiltbredband med 3. Funkar bra. Kram

murvelina sa...

Vilket sk-t. tele 2 erbjuder dig. Jag har Telias mobila, det funkar både hemma i stan och i stugan. Man blir förb. betala och inget funkar.

Ha det gott i sommar.

AprilSus sa...

Härlig sovställning på kissen. :) Vi har inga husdjur längre, så min 16 åriga dottern håller på att tämja en liten husflug som hon döpt till Bertil. Undrar om hon försöker säga något med det?

Irriterande när saker inte fungerar som de ska. Ha det så mysigt i stugan. Kramis!

Nett sa...

Härlig sovställning där :)

Camilla sa...

Ja..det finns ju annat och göra än att blogga. Men nog är det kul om man hinner med den också :)
Kram på dig!

NoOne sa...

Naw,såå sött /Jam & Kram från oss!!!

Anonym sa...

Vilken mysig stil misen har!
Ska strax sova själv!
Kram
Stevie