GirlPower

GirlPower

lördag 9 november 2013

Höstdepp!

Regnet skvalar ner, dag efter dag. Borås i ett nötskal. När man pratar med en infödd boråsare om detta, så blir de lite förgrymmade: "Det regnar inte alls så mycket mer i Borås än på andra ställen!" Och så får jag mig till livs nederbörden i mm jämfört med till exempel Göteborg.

Ack ja, men jag är ju van vid Stockholm! Skillnaden är stor. När det regnar i Stockholm då regnar det ordentligt och sedan klarnar det upp. I Borås regnar det i stort sett varje dag, hela tiden så duggar det och molnen skymmer effektivt solen. Årets sommar var ett undantag - då hade t.o.m. Borås fint väder! Men nu är vi inne i den vanliga trallen: mulet, disigt, molnen hänger lågt och det duggar omväxlande med lite regnskurar.

Funderar allvarligt på att hoppa av simkursen. Skillnaden mellan mig och de andra börjar bli alltför stor. Sorgligt med sant!

Det enda positiva just nu är att jag inte haft ett enda migränanfall sedan i början på augusti, troligen beroende på 5:2-dieten. Men, det är svårt att hålla sig på 500 kalorier två dagar i veckan, det blir gärna 600 kalorier i stället. Det är intressant att jag inte får någon viktminskning med dieten, i alla fall är viktminskningen helt marginell. Min syster tror att det beror på att jag äter så lite i vanliga fall också, och det kan nog stämma. Jag har kollat lite och jag verkar ligga på ungerfär 1000-1200 kalorier normalt (och då går jag upp i vikt).

Jag får trösta mig med Finlands raspigaste röst:





12 kommentarer:

Siita sa...

Har inte kommit igång med 5-2 än. Men jag som du äter så lite iaf. Men tar ett glas vin lr öl ist. Kram

Aurora sa...

Jag läste faktiskt statistik på nederbörden. Det regnar mer i Borås. Så det så. Regnet faller av där innan molnen lyfter upp mot oss på höjderna. Kram

christel sa...

Hej nya bekantskapen!
Jag gick upp med 5:2 så efter sju veckor la jag ner det.

Veiken sa...

Ge inte upp simkursen! Du ska jämföra dig själv med dig själv och ingen annan! Du gör säkert framsteg hela tiden, fast du inte märket det så mycket! Kram på dig!

Nett sa...

Kollade just det i morse med regnet, det regnar i tätorterna till Borås, Torup i Halland regnade det mer enligt smhi. Kram

Damen sa...

Ingen migrän sedan augusti! Det är ju otroligt bra. Du skulle skriva till Michael Mosley, så blir han glad. Och om det funkar med 600 kalorier, så varför inte?

Ma sa...

Låter utmärkt att Du sluppit migränen. Funkar dieten så är det väl bra. Strunt samma om det är 600 eller 500 det är resultatet som räknas...

Ma sa...

Låter utmärkt att Du sluppit migränen. Funkar dieten så är det väl bra. Strunt samma om det är 600 eller 500 det är resultatet som räknas...

Guldkryckan sa...

Jo..lär ju regna en hel del hos er..har dock bara varit där ett par gånger och då sken solen..måste vara i stil med att vinna högvinsten på lotto att lyckas pricka in de dagarna ;)

Men nu får du ha en skön helg.

Fenixmonas sa...

Jag är ändå glad för att det regnar och är mildväder. Jag avskyr ju vinter o halka...
Har kommit igång med att äta klokt så jag går ner i vikt, men ack så sakta...Kramiz

syren sa...

Trist när det regnar för mycket och det verkar som det regnar mer på vissa ställen i Sverige. Hoppas att solen har lyst på dig idag! kram

Lisbeth sa...

Om jag inte visste bättre skulle jag tro att du bodde i gnällbältet dvs trakten kring Örebro. Konstigt nog så är det bara att gilla läget där man bor. Hos oss regnar det också och jag riktigt sörjer över att snön inte vill komma. Det ska vara vitt och lite knaster under skorna den här årstiden. Jag är imponerad över att du gav dig in i den där kursen. Fortsätt så länge du tycker det är kul.
Ha det så fint
Kram