GirlPower

GirlPower

torsdag 22 november 2012

Droppen dripp och droppen drapp


Jag får fnatt. Tre gånger per dag ska det droppas i ögat (egentligen sex gånger, men det ska bara vara fem minuter mellan de olika sorterna). Jag har min telefon för att påminna mig och varenda gång den tjuter så tänker jag: Nej, inte nu igen! För det är inte lätt det där att träffa rätt: inte skaka på handen, inte ha flaskan för nära, sikta ordentligt. I början gick det riktigt bra, jag var så stolt över mig själv, men nu börjar jag tydligen slarva. Rätt som det är så missar jag.

Droppar gör det ute också. Någon gång borde väl molnen ta slut och allt vatten hamnat där det ska, eller hur? Inte verkar det hjälpa att dansa soldansen heller.

Nej, nu måste jag ha några droppar earl grey!

7 kommentarer:

Siita sa...

Hej. Detta år måste gå till historien om den mest regnigaste år. Fan alla klagar även dom som inte gillar solen. Kram

Gunilla sa...

låter pyssligt det där, med det är väl övergående !

Maria sa...

Jag kan förstå att det inte kan va så lätt att få dropparna i ögat och inte utanför.
Kanske du snart slipper dom.
Ha de gott/kramen

murbeelina sa...

Besvärligt med droppar. Earl Grey är säkert angenämare.
Allt ska man då uschlas med.


murbeelina sa...

Besvärligt med droppar. Earl Grey är säkert angenämare.
Allt ska man då uschlas med.


murbeelina sa...

Besvärligt med droppar. Earl Grey är säkert angenämare.
Allt ska man då uschlas med.


murvelina sa...

Se ovan vad ögon utan droppar kan ställa till med, sa Murvelina.